Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 538 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-18 22:47:22 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-18 16:27:11
Posty: 12
Lokalizacja: Skoczów
Robgie wrzuć zdjęcia czujnika luzu jak możesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2009-03-18 22:47:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-18 22:57:17 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
wrzuciłem w tym właśnie temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-18 23:09:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-18 16:27:11
Posty: 12
Lokalizacja: Skoczów
Jeśli chodzi Ci o te z 2 strony to ich nie wyświetla ;/
Jakiś miesiąc temu jeszcze działały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-19 00:02:31 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
Robgie wrzucil fotke na 7 stronie, jest to poprzedni post niz twoj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-19 00:05:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-03-18 16:27:11
Posty: 12
Lokalizacja: Skoczów
@Maciek owszem wrzucił foty ale wyświetlacza zamontowanego w półce, mi natomiast chodzi o czujnik luzu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-19 01:26:56 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
poprawione , faktycznie wygasły.
Fotki z montażu tez robić ? bo w sobotę bede całe moto składał wiec dostępu już nie będę miał. z tym że powiem szczerze nie bardzo wiem co pokazać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-22 23:35:31 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
U mnie robota skończona, czas więc pokazać wyniki. :)
Po kolei zatem. Na początku zabrałem się do polutowania płytki z diodami. Punkty lutownicze są opisane:
A-G - do odpowiednich segmentów wyświetlacza;
0-6 - do właściwych styków czujnika biegów na korpusie silnika.
Płytka wygląda tak (zdjęcie jest powiększone, realnie płytka ma ok. 3,8x4,8cm):

[ img ]

I z drugiej strony:

[ img ]

Zastosowane diody to 1N4148 ze starych zapasów (z jakiegoś demobilu bo miałem je z pozacieranymi oznaczeniami), ale to nie ma żadnego znaczenia. Za to mam pytanko do uważnych: co zmieniłem w projekcie w stosunku do przedstawionych wcześniej w tym wątku propozycji? ;)

Do płytki kawałek kabelka z małym 8-pinowym gniazdem DIN, aby całość była rozbieralna (kabel wyszedł mi poza kadr, ale to są dwa końce tego samego kabelka długości ok. 20cm):

[ img ]

Teraz przyszła pora na rozbiórkę panela zegarów. Przy okazji zmieniłem podświetlenie zegarów na czerwone LED - efekt poniżej, na końcu posta - ale to trochę poboczny temat.
Wkomponowałem wyświetlacz siedmiosegmentowy w miejsce żarówki biegu neutralnego, scierając samą literkę "N" z szybki. Podpowiedź: doskonale nadają się do tego celu tarki do pielęgnacji paznokci (należy szlifować kolejno coraz drobniejszymi) - poproście swoją kobietę, zapewne ma, albo sami poszukajcie w łazience... :D Wyszło tak:

[ img ]

Z tyłu zaś, w miejscu gniazda na żarówkę N, został umieszczony wtyk DIN do połączenia z przedstawionym wyżej kabelkiem do płytki.

[ img ]

Dobra. To była czystsza część roboty. Teraz brudniejsza. Ściągamy lewą owiewkę, odkręcamy pokrywę koła napędzającego łańcuch. Tam lokalizujemy plastikowy czujnik biegu neutralnego, poniżej łańcucha. Fotki samego czujnika już są w tym wątku, pokażę więc tylko jak wyszło mi umieszczenie dodatkowych styków.

[ img ]

Są to zwykłe stalowe gwoździki o średnicy łebka około 4mm i średnicy nóżki ok. 1,7 mm. Gwożdziki miedziane dawałyby pewnie lepszy styk elektryczny, ale obawiałem się o ich trwałość, że względu na miękkość miedzi. Oczywiście łebki muszą być wpuszczone wgłąb plastiku, tak aby tworzyły równą powierzchnię, po której przesuwać się będzie swobodnie ruchomy styk.
Otwory na gwoździe wywierciłem o średnicy 0,05 mm mniejszej niż trzeba, żeby gwoździe weszły bardzo ciasno. Plastik, z którego wykonany jest ten element wydaje się dość elastyczny i lekko sie poddaje, jednak z używaniem dużej siły bym uważał, żeby zwyczajnie tego nie połamać.

Z drugiej strony gwoździki zostały przycięte i zabezpieczone dla pewności klejem epoksydowym do metalu. Co prawda w skuteczność tego klejenia wierzę średnio, bo plastik ma chyba konotacje z polietylenem, ale tak naprawdę ten klej nie przenosi żadnych sił i jest tam nakapany chyba tylko dla lepszego mojego samopoczucia. ;) Wygląda to tak:

[ img ]

A po umieszczeniu na miejscu tak:

[ img ]

Jako łączówki zakładane na końcówki gwoździków wykorzystałem styki z wtyków zasilania dysków twardych (starszych, nie SATA) od starych, uszkodzonych zasilaczy komputerowych. Potem wszystkie kabelki ładnie się schodzą w jeden ośmiożyłowy przewód, np. przeznaczony do kabli typu scart (eurozłącze) - wystarczy 1,5 m - który układamy wdłuż ramy aż do czachy i tam lutujemy do właściwych punktów płytki. Tak naprawdę to przyłącze też zrobiłem rozbierane przez wtyk-gniazdko, ale nie wklejam nadmiaru zdjęć, żeby nie zaśmiecać za bardzo forum.

Efekt końcowy jest taki:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ostatnio edytowano 2012-04-23 03:37:20 przez tom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 00:14:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-06 22:07:49
Posty: 649
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha R1 RN12
zarabiste :D szkoda ze nie w moim jest to zamontowane :( jak na razie to musze liczyc biegi :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 08:04:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Zajefajne :shock: Pewnie da się to założyć do FZ6?
http://www.grupa-poludnie.info/viewtopi ... sc&start=0
Rozmawiałem z gościem który sprzedaje opisany powyżej wskaźnik na alledrogo i nie do końca był pewien, czy w FZ6 będzie pracował (Fazerek za mocno nowoczesny jest :evil: )
http://moto.allegro.pl/item580288106_wy ... biegu.html
Jest tam też porównanie kolorów wyświetlacza pod względem widoczności w różnych warunkach, czerwony jest najlepiej widoczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 10:39:21 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
wez dostan sie do czujnika luzu , powiedz ile masz kabli ewnetualnei bedziesz musial w rpazie potrzeby cos neicos zmierzyc i bedzie wiadomo czy sie da do FZ6 czy nie.

Tom@
daj na moje gg jak będziesz miał chwile albo opisz dokładnie jak ztarles ta N boje sie porysować szybki niepotrzebnie a tez bym sie chętnie jej pozbył. Ta złączkę din zrobiłeś w gnieździe fajnie wygląda tylko 2 pytania
1. mieści się jak zamontujesz licznik? (w sensie czy nie jest gdzieś dociskane itp)
2. co się dzieje podczas jazdy(wstrząsów) czy nie wyleci?

ja u siebie zastosowałem rj45 na kawałku taśmy od hdd żeby był fragment elastyczny. No i rezystory ja mam bezpośrednio przy led wtedy płytka jest malutka ( i tez mam 1n4148) :d
no i ja jeszcze zakleiłem te dodatkowe styki z drugiej strony klejem termo dlatego ze ja tam miałem baaaardzo zasyfione po smarowaniu łańcucha ( nie wiem czym ktoś to smarował) i wolałem tego uniknąć.
A tak to ładnie , konkretna robota.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 20:57:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
super robota. słuchaj a gdzie schowałeś tą płytkę? bo kable puściłeś po ramie aż do zegarów...musisz mieć zdemontowaną czachę do tego czy wystarczy jak wypełnienia się ściągnie? czy całe zegary miałeś na stole?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 21:41:41 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
musisz mieć zdjęte zegary. Jak inaczej włożysz ten wyświetlacz led ? ja ta płytkę zalałem klejem termo (szczelnie) i opaska przypiąłem do tego głównego kabla który idzie od licznika.

U mnie jest tak

[ img ]


Ostatnio edytowano 2009-03-23 22:49:14 przez Robgie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 21:59:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
czyli gdzieś w czaszy to umieściłeś..ok. a powiedzcie mi skąd wiadomo w jakich miejscach te gwózdki mam wbić? chyba się za to zabiorę bo mi się to bardzo albo to bardzo przyda:)

mógłby ktoś podać schemat jak to zrobić, tom...na podstawie Twojego byłbyś tak uprzejmy? bo ja sam tego nie wykonam tylko kumpla bym musiał poprosić bo ja z tego zielony jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-23 22:43:45 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Wszystko masz w tym topicu. Punkty w których wiercisz widać na czujniku zdemontowanym ( przez te kilka lat w tych miejscach trochę sie wytarło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-03-24 00:03:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Postaram się odpowiedzieć hurtem:

1. Mały DIN w takim umiejscowieniu jak u mnie mieści się po zamontowaniu zegarów na styk. Wtyczka od płytki podpiera się na na elemencie ramy, więc wszystko jest stabilne. Dla pewności jednak, żeby się nie rozłączyło od drgań, okleiłem wtyczkę z gniazdkiem w miejscu łączenia przy pomocy dwóch zwojów taśmy izolacyjnej. RJ45 to też wydaje sie niezły pomysł - ma zatrzask, powinien pewnie trzymać i jest niewielki.

2. Ja płytkę owinąłem szczelnie i dość grubo taśmą izolacyjną dookoła wraz z kabelkami, więc powstał z tego taki blackbox -- czarna skrzynka, do której wchodzą dwa kabelki i która coś robi. ;] Dzięki złączom z jednej i drugiej strony można ją wyłączyć z układu i wyjąć. Przy czym wtyczki na kabelkach są założone w ten sposób, że bez owej czarnej skrzyneczki z płytką, przypadkiem zegarów połączyć prosto z kablem do czujnika biegów się nie da - po prostu obie wtyczki od płytki są żeńskie.

3. Gwózdków nie wbijać - koniecznie ciasno wcisnąć w dokładnie wymierzone i wywiercone otworki. Wbijanie skończy się niechybnie kupowaniem nowego elementu.

4. thundercat_98 - schemat był wcześniej. A właśnie, czy ktoś odgadnie co zmieniłem w płytce z matrycą diodową? Spokojnie, nie namawiam do śledzenia ścieżek i połączeń na płytce, bo od tego oczopląs gwarantowany. Po prostu różnicę widać gołym okiem! 8)


Ostatnio edytowano 2009-12-30 01:45:19 przez tom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 538 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 36  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org