Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

modyfikacje elektroniczne Kota
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=1486
Strona 11 z 36

Autor:  all3n [ 2009-03-30 10:13:20 ]
Tytuł: 

Kto wie który przewód przy zegarach (jakiś odsłonięty nie żaden od żarówek) ma na sobie +12V. I od razu drugie pytanie - czy jeżeli to będzie przewód od temp. albo od obrotomierza to czy podłaczając pod niego jeszcze układ made by Robgie (+) nie spowoduję żadnych przekłamań?

Autor:  tom [ 2009-03-30 13:42:37 ]
Tytuł: 

thundercat_98: Tak, tą "N" szlifowałem od wewnątrz, najpierw najgrubszym polerem do paznokci, a potem coraz drobniejszymi. Żmudna robota, ale daje się wypolerować na gładko, trzeba tylko uważać, żeby z nadmiaru energii i mocnego polerowania tego nie przegrzać..
Wypełnienie w postaci zagiętej w kwadrat blaszki i zielonie okienko wywaliłem całkiem z tego jednego miejsca.

all3n: +12V włączane od zapłonu (czyli dokładnie takie jak potrzebujemy) jest na przewodach koloru brązowego dochodzących do obrotomierza i do miernika temperatury. Jak weźmiesz z tego kilkadziesiąt mA to na pewno nic się nie stanie.

Autor:  thundercat_98 [ 2009-03-31 14:33:21 ]
Tytuł: 

tak sobie myślę i udaje że chce byc madry:D wytłumaczcie mi jak to będzie dzialac gdy wezmę plus z żarówki luzu a ona świeci przecież tylko jak jest wbity luz..a przy pozostałych biegach też da prąd do wyświetlacza?

podłączyłem tak :brązowy do wyswietlacza i działa. niebieskiego nie ruszalem. zresztą i tak chyba walnięty jest wyświetlacz bo jeden segment nie świeci:(

Autor:  porcupine [ 2009-03-31 19:49:08 ]
Tytuł: 

Niebieski musisz podłączysz do płytki, jeżeli chcesz żeby po wbiciu luzu coś Ci się wyświetlało. Najlepiej w miejsce gdzie na płytce masz wyprowadzone wyświetlanie luzu :D Wyobraź sobie że ten niebieski kabelek to jest dodatkowy kabel od luzu do płytki, który musiałbyś pociągnąć jak resztę, ale nie musisz bo on już jest. A wyświetlacz działa Ci dlatego, że na tym wałku cały czas jest podawane napięcie i w momencie jak wrzucisz jedynkę to minus będzie na jedynce, jak dwójkę to minus będzie na dwójce... a jak nie podłączysz tego niebieskiego to nie będziesz miał minusa na luzie i Ci nie będzie wyświetlało luzu. Wytłumaczyłem już tak prosto jak tylko umiałem :D

Autor:  plakat [ 2009-03-31 22:45:44 ]
Tytuł: 

Panowie jestem w trakcie roboty wyświetlacza i literkę N ze szkiełka idealnie czyści się CIFEM i palcem :) trwało to 15 sek.

Autor:  thundercat_98 [ 2009-03-31 22:46:56 ]
Tytuł: 

tylko że ja nie podłanczałem tego minusa i wyświetlało mi 0:) dziś męczyłem ten wyświetlacz biegów aby go zamontować bo mnie coś bierze zę taka pogoda się robi a ja mam moto rozebrane:( jednak po podłączeniu zamiast 5 wyświetlał 1 :| nie wiem dlaczego. może że jak to sprawdzałem to tylko powsadzałem wtyczki na gwoździe i gdzieś się zwierało. Ukłąd mi kolega dobrze zrobił bo gdyby nie to że jeden segment nie działa to wyświetla po kolei wszystkie cyferki od 0 do 6...(gdy podłącze do aku tylko). Jak to będę miał poprawione postaram się to zamontować i polatać coś już :evil:

Autor:  thundercat_98 [ 2009-04-02 01:01:12 ]
Tytuł: 

ZROBIONE....wtyczka okazała się wadliwa (kabelki się zwierały) dlatego mi głupoty wyświetlało. Mimo gąszcza przeróbek w trakcie montażu borykając się z coraz nowszymi utrudnieniami..... wykonane:) ufffff fotek nie wrzucam bo wyglada tak samo jak u wszystkich:) swoje się musiałem nadenerwować ale jazda testowa pokaże czy wszystko działa jak należy. na postoju gra i buczy:)

Autor:  plakat [ 2009-04-02 01:01:34 ]
Tytuł: 

Ja też zrobiłem :) jestem kolejnym z wyświetlaczem biegów i tutaj chylę czoło dla tych którzy to wymyślili i dokładnie opisywali WIELKIE Dzięki.

Autor:  thundercat_98 [ 2009-04-02 07:38:42 ]
Tytuł: 

dokłądnie...należą się meega podziękowania dla wszystkich którzy odpowiadali na moje czasem infantylne pytania:) ale poradziłęm sobie dzięki Wam:) jesteście wielcy:) uwielbiam to forum:D

Autor:  Robgie [ 2009-04-02 16:59:52 ]
Tytuł: 

No kolego plakat cud miód CIF zrobił porządek z N.:D Tylko niestety nie dałem rady w 15 sekund :( 16 mi zajęło, ale to może przez to że ja szmatka robiłem a nie palcem.
Cieszę się że znalazło się kilku "odważnych" którzy zrobili sami u siebie i teraz maja biegi "prawie w standardzie". Nie jest to trudne zapewniam.

Autor:  kamil79 [ 2009-04-02 21:39:38 ]
Tytuł: 

Wyświetlacz biegów zawitał też u mnie ;) Właśnie wróciłem z garażu - zmarznięty ale szczęśliwy ;)

Autor:  jojo [ 2009-04-02 22:28:43 ]
Tytuł: 

Kolego thundercat_98 ja chętnie zapłacę jak ktoś mi też takie coś zrobi w moim kocie co ty na to? Mikołów i Czechowice to wiochy blisko siebie 8)

Autor:  thundercat_98 [ 2009-04-03 00:16:44 ]
Tytuł: 

no masz rację nie jest fest daleko:) chociaż rzut beretem tez nie:)zależy jak to widzisz...masz układ zrobiony? czy oczekujesz operacji full serwis a Ty tylko podstawiasz moto? sam czujnik zakłądałem u siebie sam także pod tym względem możemy się dogadać jak czas wolny pozwoli:)

Autor:  Robgie [ 2009-04-11 23:35:08 ]
Tytuł: 

Wiec jakby sie ktoś chciał jeszcze pobawić i zrobić nieco bardziej indywidualnego kota swojego to można dorabiając bardzo łatwo (rocznik 97 w gorę) Światła awaryjne.

Wiec tak:
pod lewa osłoną kanapy sa 2 kostki
1 4 pin
2 3 pin
w tej 4 pin sa 2 piny zwarte razem (chyba ze ktos ma alarm wtedy sa one wykorzystane)
pozostałe 2 piny to sa piny do kierunków (w kostce ich brakuje).
pod kanapą mamy przerywacz kierunków (w moim jest elektroniczny pewnie w innych również) do przerywacza dochodzą 2 kable brązowy i biało-brązowy.
no i teraz sa 2 opcje
1. potrzebnych przełącznik zwierny 2 sekcyjny
2. zwykły włącznik + 2 diody prostownicze
ad 1
sekcje z włącznika podpinamy jedna stronę do jednego kierunku i do biało-brązowego z przerywacza, a drugą sekcje do drugiego kierunku i tez biało-brązowego (kierunki oczywiście bierzemy z tej kostki 4 pin)
ad 2
z pinów w kostce podłączamy kierunki przez diody prostownicze do biało-brązowego w taki sposób ze katoda do kierunku a anody razem i pod biało-brązowy.Oczywiście przez jakiś włącznik.

No i to cała filozofia, jako że kot (przynajmniej mój) ma przerywacz elektroniczny , fakt podłączenia 4 zamiast 2 żarówek nie ma wpływu na prędkość migania.

Wadą tego rozwiązania jest brak sygnalizacji włączenia awaryjnych na kokpicie, oraz konieczność włączenia zapłonu żeby włączyć awaryjne. Obie te sprawy da się łatwo obejść ale tak na szybko to wygląda tak jak opisałem.

Autor:  Bzinek [ 2009-04-22 21:22:22 ]
Tytuł: 

Robgie i jak znlazł by sie jakis schemat to tego komputera pokładowego? ;)

Strona 11 z 36 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/