Forum Motocykli Yamaha http://motocykl.org/ |
|
wyprzedzenie zapłonu http://motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=6663 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 11:25:55 ] |
Tytuł: | wyprzedzenie zapłonu |
Mody z zawieszeniem na razie z powodzeniem zakończone, czas na silnik. W factory pro jest jakiś mod za ok 100dolców z wyprzedzeniem zapłonu o 5 stopni. coś się kombinuje z kołem alternatora... nie wiem jak to dokładnie wygląda. ale... gdy wymieniałem swój dekiel alternatora, zobaczyłem że czujnik na kole magneto można dość łatwo przy pomocy wiertarki przestawić w obie strony o kilka stopni. Jaki to ma sens ? Kot jest fabrycznie ustawiony na paliwo 87 oktanów, z modem 5 stopni trzeba jeździć na paliwie 89+ oktanów. Wcześniejszy zapłon oznacza mocniejszy silnik w całym zakresie, mniejsze spalanie, same plusy. Minusem jest jedynie ryzyko spalania stukowego co przy paliwie 95 oktanów w Polsce nam nie grozi.... w samochodzie efekty były wyśmienite. Zapraszam do dyskusji drogich tunerów... |
Autor: | Nemmo [ 2011-03-28 12:17:52 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Ja sie tylko zastanawiam czy aby to nasze piekne paliwko 95.... ma aby na pewno te 95 oktanow :roll: |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 12:49:55 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
ile by nie mialo to i tak bankowo wiecej niz 89. juz wiem jak wyglada ten "patent" factory pro. na wale i w kole magneto jest rowek w ktory wchodzi taka blaszka ustalajaca, factory pro sprzedaje taka blaszke podszlifowana za 60dol. do tego jeszcze trzeba kolo magneto sciagnac. |
Autor: | Wojt@s [ 2011-03-28 12:58:59 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Zmienisz zapłon o 5 stopni, zaczną się problemy z doborem ciepłoty świecy. Wczesny zapłon nie do końca jest taki och i ach, będzie powodować nadmierne grzanie aż do spalania stukowe. Co do paliwa : Im większa liczba oktanów, tym mnie gwałtownie spala się paliwo. Mówię o czystym PB95, PB98 . Spalając się mniej gwałtownie zapewnia gorsze osiągi, z racji zmiany kaloryczności paliwa. Nie mówie tutaj o dodatkach typu eter :mrgreen: Kombinuj nikt Ci nie broni :mrgreen: |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 14:05:55 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Wojt@s napisał(a): Spalając się mniej gwałtownie zapewnia gorsze osiągi, no i po to właśnie takie kombinowanie, aby punkt maksymalnego ciśnienia był tam gdzie był projektowany... no ale fakt, może się grzać bardziej. trzeba będzie odkamienić chłodnicę i usunąć muchy... :mrgreen: czy jest jakiś ścisły na forum bo ja humanista jestem, o ile mm trzeba przesunąć czujnik aby uzyskać 5 stopni na kole o r=65mm ? |
Autor: | stoodent1 [ 2011-03-28 14:16:51 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Robisz równanie 65/360*5= 0,902(77)mm |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 14:32:53 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
stoodent1 napisał(a): Robisz równanie 65/360*5= 0,902(77)mm to jakaś bzdura wychodzi, mamy koło o promieniu 65mm czyli fi 130mm no i na obwodzie tego koła mamy czujnik, chcę go przesunąć na obwodzie o 5 stopni, czyli ile to będzie mm po obwodzie. |
Autor: | stoodent1 [ 2011-03-28 14:36:02 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Luterq ups mój błąd myślałem ze mówisz o obwodzie :D Już liczę :D obwód 2 * pi r 2*3,14159265*65 = 408,407mm (405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła na matmie zawsze miałem w d... za to że nie dokładnie czytałem zadania, zbyt szybko chciałem kończyć :lol: |
Autor: | pango [ 2011-03-28 14:41:59 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
cyrkiel i katomierz :) i wszystko jasne :lol: |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 14:55:08 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
stoodent1 napisał(a): obwód 2 * pi r 2*3,14159265*65 = 408,407mm (405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła to ma sens, myślę, że 5-6 mm bez problemu da się ten czujnik przesunąć. Może nawet jakąś fotorelację zrobię. |
Autor: | tomi.n [ 2011-03-28 15:53:29 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Nieźle kombinujesz, z moich obliczeń też przesuniecie o 5* to 5,67mm , ale tak sobie myśle czy nie jest to za dużo, może zrób parę odnośników i przesuwaj ten czujnik po kawałku. Z doświadczenia wiem, że wartości książkowe czasem delikatnie odbiegają od rzeczywistości. W samochodach jak ustawiam zapłon czy to w silnikach z samoczynnym zapłonem czy iskrowym zawsze delikatne przyspieszenie zapłonu ma pozytywny skutek, tu chodzi o to żeby nie przedobrzyć. Zauważyłem, że każdy silnik reaguje inaczej, pewnie liczy się tutaj stopień zużycia poszczególnych elementów. Jak skończysz to pochwal się rezultatem. Powodzenia |
Autor: | fizol [ 2011-03-28 17:38:29 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Luterq napisał(a): stoodent1 napisał(a): obwód 2 * pi r 2*3,14159265*65 = 408,407mm (405,407 / 360stopni )* 5 stopni = 5,67mm przesunięcie na obwodzie tego koła to ma sens, myślę, że 5-6 mm bez problemu da się ten czujnik przesunąć. Może nawet jakąś fotorelację zrobię. fotorelacja naprawdę była by pozytywna :d jestem ciekaw efektów też po zrobieniu ;) |
Autor: | Luterq [ 2011-03-28 20:05:14 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
fizol napisał(a): fotorelacja naprawdę była by pozytywna :d jestem ciekaw efektów też po zrobieniu pozostaje jeszcze jeden problem, wiem o ile, muszę ustalić tylko w którą stronę mam ten czujnik przesunąć :mrgreen: |
Autor: | tomi.n [ 2011-03-28 20:48:53 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Jeżeli ma być wcześniej to zasada jest taka, jeżeli czujnik znajduje się na ruchomej części to przesuń z obrotami, a jeżeli na stałej rusz pod obroty silnika |
Autor: | Luterq [ 2011-08-23 10:57:56 ] |
Tytuł: | Re: wyprzedzenie zapłonu |
Wczoraj przy okazji zmiany oleju miałem chwilę czasu, sprawdziłem jak się kręci magneto i kręci się tak jak opony, przerobiłem czujnik i przesunąłem o jakieś 4-5 mm. Pierwsze testy wypadły obiecująco, dupo-hamownia przekazała sygnał, że jedzie się inaczej niż zawsze, na 90% jest lepiej. Wrażenie, że zmniejszył się lag pomiędzy rolgazem a reakcją silnika i bardziej się uwidoczniła bariera "turbo" przy przechodzeniu 5-6 tyś obr. Zapala bez problemu, żadnych stuków i innych niepokojących objawów. Na razie to pierwszy dzień, zobaczymy czy nie będzie się grzał w korku bardziej niż zwykle, za kilka dni się okaże jak spalanie, a we wrześniu wyjdzie cała prawda o mocy na torze w Nowodworze. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |