Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-10-08 23:42:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-08 21:19:30
Posty: 38
Lokalizacja: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
SZCZERZE POLECAM PANA RYSZARDA (k.YAMAHY w ZIELONEJ GÓRZE), który
JEST PASJONATEM-MECHANIKIEM, ROBI UCZCIWIE, STARANNIE i KONKRETNIE.
SERWISOWAŁEM SUZUKI GS (żadnych problemów), teraz mam fazera i też będę serwisował u p. Ryszarda.
P.S
Zachęcam forumowiczów do wyrażania opinii na temat działania serwisów motocyklowych w naszym kraju. Dzięki temu możemy wyeliminować oszustów, naciągaczy, niech zmienią pracę... A wówczas zostaną prawdziwi mechanicy, lubiący swoją pracę i szanujący klientów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-08 23:42:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-11-16 22:20:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-11-11 19:12:24
Posty: 72
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
Co prawda to prawda, jak najdalej od serwisów.

Nie miałem "przyjemności" serwisować motocykla w serwisie ale znam serwisy od TYCHÓW poprzez SOLEC KUJAWSKI na ŁODZI kończąc z racji wykonywanego zawodu często mam z nimi do czynienia i stwierdzam[sorry jeśli kogoś urażę], że tam nie pracują fachowcy, tam pracują ludzie którzy albo się uczą albo nie nadają się do tego zawodu. Np miałem podobny przypadek- prowadząc Forda na serwis spytałem o koszt wymiany łożysk w kołach na tyle- stwierdzono, że koszt to około 1000 PLN po czym wystawiono fakturę na 7000 PLN gdyż zmieniając łożyska mechanicy uszkodzili piastę i tarcze hamulcowe, a na koniec bezczelnie stwierdzili, że nie dało się inaczej - hehe nie moja kasa i szef zapłacił, ja w życiu bym nic ponad te tysiąc zeta nie zapłacił - ale on rządzi on wydaje. Dlatego polecam małe warsztaty, gdzie pracują ludzie biorący odpowiedzialność za wykonaną pracę i nią się pasjonujący a nie np. serwis ford na ulicy brzezińskiej w mieście ... [centralna Polska].

fajnie, że w końcu znalazłeś kogoś kompetentnego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-12 13:09:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ale mieliście przeboje chłopaki, ja bym szybko sprawę załatwił z takim mechanikiem i w zębach by mi kasę oddał przykra sprawa.

Odnowię temat. Zrzuciłem pokrywę i sprawdziłem zawory, praktycznie tylko jeden nie mieści się w normie
wylot na 4gar 0,18mm (tolerancja: 0,21-2,25) Ale poza tym większość zaworów szczególnie ssących zbliża się do granicy dolnej, czyli za ciasne.
Ktoś tam wcześniej napisał w tym wątku, że w fazie luzy nigdy się nie kasują tylko zwiększają ale widocznie się mylił.

Moje pytania.
Czy te płytki w końcu można szlifować? (w sumie jestem szlifierzem i mam dostęp do magnesówki)
czy ten jeden zawór może świadczyć o czymś konkretnym? (np, że ten jeden zawór/gniazdo jest jakiś lipny)
Czy jak już rozbieram to polecieć z każdej płytki która zbliża się do dolnej granicy po 0,01mm?
a może rzeczywiście powinny zawory zwiększać swój luz a nie zmniejszać i po prostu są wyregulowane przy dolnej granicy przez poprzedniego właściciela?

Ja rozumuje tak..
wyrabia się krzywka - luz się zwiększa
wyrabia się gniazdo - luz się zmniejsza
czy to nie tak

Nie pisze ile moto najechane żebyście się nie sugerowali


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-12 21:33:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Gniazda / przylgnia się wyrabia - luz się zmniejsza
krzywka/mostek/łoże wałka - luz się zwiększa
Cytuj:
Ktoś tam wcześniej napisał w tym wątku, że w fazie luzy nigdy się nie kasują tylko zwiększają ale widocznie się mylił.
Prawidłowo eksploatowana faza będzie miała powiększające się luzy gdyż najbardziej podatnym elementem w tym moto są krzywki i wycieranie wałka w łożu.


Zostaw te ciasne zaworki jak są, jest idealnie. Ten co ma 0,18 , zrób tak by miał 0,20-0,21 .

Płytek się nie szlifuje tylko wymienia - serwisy motocyklowe mają nie tylko płytki co 0,05mm tylko np 176, 177 itd itp. Magnesówka to ostateczność w motongach gdzie płytek o tym wymiarze już nie dobierzesz. Tak samo są szczelinomierze nie co 0,05mm tylko co 0,01mm przez co dokładność pomiaru jest wręcz idealna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 13:01:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
mam szczelinomierz co 0.01.
no właśnie też mi się wydaje że krzywki szybciej się wyrobią ale dziwi mnie to że większość zaworów jest przy dolnej granicy
ssące na 0,12; 0,13 a toler: 0.11 do 0.2
Wylotowe prawie wszystkie 0.23 więc super, tylko ten jeden 0.18
No i przecież nikt by nie ustawiał zaworu żeby był za ciasno a 0.18 samo się nie zrobiło.
Albo ktoś grzebał albo luz się zmniejszył,
Moto ma prawie 40tyś z czego 10tyś moje a rok 2003. szczerze to nie wydaje mi się żeby to był faktyczny przebieg rozrząd wygląda jak nowy i ma jeszcze dużo naciągu, łańcuch nie odchodzi od ząbków a przy 40tyś to by chyba już był troszkę zjechany. No ale nie odbiegam od tematu.
To może jakiś inny powód jest tych ciasnych luzów. mierzyłem 3razy i dziś znów więc błąd pomiarowy raczej znikomy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-15 19:58:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
No i przecież nikt by nie ustawiał zaworu żeby był za ciasno a 0.18 samo się nie zrobiło.
Albo ktoś grzebał albo luz się zmniejszył,


Pewnie ktoś mierzył, wsadził płytkę, tak mu wyszło, miał wytarty listek 0,20mm i są tego efekty. Rób tak by było 0,20-0,21 i po temacie i głowy sobie nie zawracaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-16 19:02:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
ok dzieks masz racje.
A z ciekawości w nowym moto są wszystkie płytki takie same? tzn mają ten sam nr?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-16 20:30:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
No i mam mały problem. wyciągnąłem płytkę tego zaworu i jest na niej nr 96 bądź 196 ale jedynka jest tak wytarta że ledwo coś widać i może jej nie być : ) tak czy inaczej w manualu w tabeli jest 190=>195=>200 ale nic z końcówką 96. pozostaje szlif no bo i tak nie dojdę jaką płytkę włożyć.

Sorki nie zauważyłem że się zaokrągla: ) to już wszystko jasne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-10 17:28:53 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Ja mam małe pytanko, zacząłem u siebie grzebać i okazało się ze luzy na ssących są wszędzie jednakowe 0.11mm, podejrzewam że od początku nie było to ruszane i są tam wsadzone płytki 150, czy w takim przypadku powinienem tam wsadzić 155?

Druga sprawa to strona wydechowa, tam jest
na pierwszym garze 0.25 i 0.26
na drugim 0.24 i 0.25
na trzecim 0.22 i 0.23
na czwartym 0.23 i 0.22
wszystko jest w normie i bym tak zostawił.
Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-10 18:18:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Co o tym sądzicie?

Ssące 0,11 bardzo fajnie
Te zaworki co mają po 0,25 łapią się w normy dla tego silnika, ale już zacznie je być słychać. Możesz latać, choć ja zawsze kasuje w fzs-ie na doły wymiarów, zostawiam max 0,23


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-10 21:23:04 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Wojt@s napisał(a):
już zacznie je być słychać.



No i właśnie zaczęło delikatnie :D
dostałem olśnienia właśnie hehe, czyli u mnie luzy będą się powiększać a nie maleć.

Robić w tym roku te co mają <=0.25? To jeżeli założę że są płytki 175 od nowości to powinienem założyć teraz 170?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-11 00:39:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
No i właśnie zaczęło delikatnie :D
dostałem olśnienia właśnie hehe, czyli u mnie luzy będą się powiększać a nie maleć


Nie ważne co będzie, trzeba kontrolować i tyle :mrgreen:

Cytuj:
Robić w tym roku te co mają <=0.25? To jeżeli założę że są płytki 175 od nowości to powinienem założyć teraz 170?

Złe myślenie.

Np. masz luz 0,30 na zaworze wydechowym, masz płytkę 182 ( czyli 1,82mm wysokości, zmierzysz każdym mikromierzem z podziałką 0,00-25mm ) więc dając płytkę grubszą 190 ( 1,90mm ) kasujesz luz o 0,08 mm, czyli powinieneś mieć po poskładaniu wszystkie i dokręceniu dynamometrem luz ok. 0,22mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-11-11 19:37:20 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
W@jtaś dzięki piękne;
Mam jeszcze jedno pytanko, na pierwszym garze wydechowym zawory miały luz 0.25 i 0.26 płytki są wsadzone 166 i 168, na 20rugim garze jeden zawór miał 0.25 luzu i płytka była 165. Jutro będę miał 100% pewności..

Pytanie jest płytki wsadzić?
pierwszy dla luzu 0.25 i płytce 166 jak wsadzę płytkę 170 powinno być ok czyli luz ok 0.21
drugi dla luzu 0.26 i płytki 168 najlepiej by było wsadzić płytkę 173 co by dało 0.21... ( zadzwonię jutro do yamahay i się dowiem czy mają wyskalowane 0.01) jak nie będzie to wsadzę 170 i powinno być finalnie 0.24
dla trzeciego dla luzu 0.25 i płytki 165 tez bym wsadził 169 ale jak nie będzie to wsadzę też 170 co da ok 0.20

PS
no to już wiem płytki są jednak cieńsze, mniej więcej o 0.0050
Niestety Yamaha nie ma płytek skalowanych co 0.01

Stanęło na tym ze wsadzam w 2 pierwsze 170 a w ostatni pozyskaną 168 i będzie git :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-11 02:36:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-20 00:30:04
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669647457
Obecne moto: FZS600 02
Gdyby ktoś wymieniał zaworki to prosiłbym o napisanie jakie płytki i gdzie siedziały oryginalnie.
To sprawi ,że nawet laik będzie w stanie wymienić zaworki.
A przy okazji mi pomoże bo ktoś mi poprzestawiał zawory gdy wymieniałem uszczelkę pod głowicą. I tato poprzestawiał bo ,, przecież wyglądały tak samo'' Chodziło o szklanki. Teraz mam problem. Wiem ,że od nowości nie było nic grzebane a na blacie już 50 k więc przydało by się poprawić. Najlepiej by było gdyby ktoś z okolic podjechał i pokazał co i jak. Za koszty transportu zwrócę. A i na dobre piwo nie zapomnę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-11 08:23:34 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Jak bys mial uzupelniony profil jak nalezy latwiej by bylo trafic. Napisz dokladnie co zrobiles i co zostalo poprzestawiane. Tylko szklanki?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org