Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-28 20:09:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
To, że nie ma napięcia na kablach idących do cewki jest w porządku


Tzn napięcie jest cały czas na czerwono-czarnym (stałe 12V) a po podpięciu cewki jest także na tym drugim kablu.
kurcze chyba to wszytko jednak jest ponad moje siły i będę musiał odwieźć go do mechanika.Pytałem wstępnie to za transport i sprawdzenie instalacji 200zł.Dużo i dlatego wolałbym dojść do tego sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 20:09:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-28 20:25:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
Powinieneś zmierzyć opór pomiędzy wyprowadzeniem kabla WN, a masą czyli metalową tulejką przez którą mocuje się ją do ramy.


Powiem ci szczerze że tego też nie rozumiem.Ale proszę o wyrozumiałość.Ja całe życie jeżdżę dieslami a to mój pierwszy benzyniak i to jeszcze motor ;-) Co mocuje do ramy przez metalową tulejkę??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 20:47:13 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
hudy8 napisał(a):
Świecę którą sprawdzam jest cały czas wypięta i na 100% sprawna.Zresztą i tak bak jest odpięty cały czas to od czego mają być mokre :wink:


To jak chcesz go odpalić bez paliwa?? Na sucho? :wink:
Po czym wnosisz że świeca jest sprawna??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 21:02:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Spoko ja nigdy nie miałem diesla, a to że motocykl to lepiej, bo instalacja jest mniej porypana ;)
Z tego co piszesz kable idące do cewki są ok 8)
Co do pomiaru oporności cewek to weź to na logikę. W cewce indukuje się wysokie napięcie które jest wyprowadzane z jednej strony kablami WN, z drugiej poprzez śruby mocujące cewkę zapłonową do ramy (masy). Dzięki temu jedyna miejsce w którym następuje przerwa to świeca zapłonowa i tam występuje iskra (przebicie powietrza z powodu różnicy potencjałów zgromadzonych pomiędzy oprawką i elektrodą). Wynika z tego, że aby zmierzyć opór cewki trzeba przyłożyć miernik pomiędzy masą, a kablem zapłonowym. W fajce świec jest opornik jest on po to aby nie spalić cewek (mały opór przy dużym napięciu powodował by zbyt duży przepływ prądu i usmażenie izolacji cewki).

Powiem Ci, że to ciekawy przypadek, ale kończą mi się już pomysły.
Przyznaje się bez bicia, że jestem tylko hobbystą (co prawda już inż. mechatroniki :twisted: ) więc bardzo prawdopodobne, że nie wiem wszystkiego i jest jeszcze coś do sprawdzenia.
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej bo z ciekawości bym to oblukał ;) Spróbuj może poradzić się kogoś bardziej obeznanego w temacie.
Zanim oddasz go do serwisu spróbował bym jeszcze złożyć wszystko do kupy i go odpalić ;) Bo może się okazać, że problem jest gdzieś indziej. Z tego co piszesz wnioskuje, że to pierwszy motocykl który serwisujesz, pierwszy silnik ZI. Może na początku coś nie działało, ale to co nam się wydaję nie zawsze jest stanem faktycznym. Przykładowo mogłeś zalać świece, źle sprawdzić iskrę i potem lawinowo poszło dalej. Także tak jak pisałem spróbuj znaleźć kogoś z doświadczeniem kto Ci pomoże sprawdzić wszystko jeszcze raz.
Wiem, że nie odpalający motocykl niszczy człowiekowi humor, dobrze jest sobie zrobić przerwę oczyścić umysł i z zastrzykiem energii zacząć od nowa.
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 21:53:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Czyli na chłopski rozum mam jeden koniec miernika dać do masy a drugi do kabla zapłonowego.Wcześniej wykręcić fajkę czy mogę do niej włożyć drugi koniec miernika?? Jeśli mogę włożyć do fajki to już tak robiłem i na mierniku nic się nie pojawiło. Znalazłem gdzieś tu na forum opis że kable z fajkami powinny mieć między 12 a 18 kiloomów.Jeśli źle cię zrozumiałem z tymi pomiarami to weź mi to wytłumacz łopatoligicznie czyli to przyłóż tu a to tu :lol: P.S dobry domot ;-) właśnie tak się czuję :lol:


Ostatnio edytowano 2013-02-28 21:57:02 przez hudy8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 21:54:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
miąchal napisał(a):
o jak chcesz go odpalić bez paliwa?? Na sucho? :wink:
Po czym wnosisz że świeca jest sprawna??


Świece sprawdzałem w drugim motorze i jest iskra.A co do odpalania to ja chce tylko sprawdzić czy jest iskra bo jak będzie to wtedy zakładam bak i na 100% odpali.Dlatego mam bak ściągnięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 22:03:17 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
moduł, stacyjka, świece i magneto działa.
czujniki nie pozwalają ruszyć rozrusznikiem - więc też odpadają.
Cewki, przewody, fajki - albo wiązka elektryczna.
Ja bym jeszcze raz obejrzał czujniki i ich podłączenie - sprawdzasz - wszystko jest oki - jak dotykasz przycisku skok napięcia powoduje przebicie na jakiś kabel i odcina zapłon.
To raczej jakaś pierdoła niż awaria cewki - choć i to jest możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 23:08:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Ok panowie teraz trochę się rozpiszę gdyż cewki też sprawdziłem ale chcę podsumować wszytko w jednym poście wraz ze screenami z serwisówki.A więc tak:
Bezpieczniki sprawdzone, akumulator sprawdzony - strona 8.5
Świeca sprawdzona w innym motorze - sprawna strona 8.6
Kapturki świec sprawdzone - wszystkie mają ok 10ohm - strona 8.7
Cewki sprawdzone - Primary coil - 2,8ohm , Secondary coil 14,95ohm - strona 8.7
Stacyjka - jest przejście na kablach czerwony - brązowo niebieski i na kablach niebiesko czarny i niebiesko zółty - zresztą stacyjka została podmieniona pod inny motor - strona 8.8
Wyłącznik zapłonu - jest przejście między czerwono białym a czerwono czarnym - strona 8.8
Czujnik luzu - jest przejście między jasno niebieskim a masą - strona 8.8
Czujnik nóżki - jest przejście między czarnymi kablami przy złożonej nóżce.Jak motor stoi na nóżce brak przejścia - strona 8.9
Przekaźnik - jest przejście między niebiesko zółtym a jasno zielonym no i sam przekaźnik został podmieniony wiec jest sprawny - strona 8.9
Moduł został podmieniony i jest sprawny.
Cholera już nie wiem co jest nie tak a motor nadal nie ma iskry... A jak sprawdzić ten impulsator?? Jak przykładam miernik do masy i do jego kabli (raz jeden raz rugi) i kręcę rozrusznikiem to miernik nic nie pokazuje.


Załączniki:
6.jpg [216.74 KiB]
Pobrane 427 razy
5.jpg [204.59 KiB]
Pobrane 364 razy
4.jpg [215.91 KiB]
Pobrane 348 razy
3.jpg [234.05 KiB]
Pobrane 356 razy
2.jpg [215.87 KiB]
Pobrane 362 razy
1.jpg [176.24 KiB]
Pobrane 386 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 00:13:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
hudy8 napisał(a):
A jak sprawdzić ten impulsator?? Jak przykładam miernik do masy i do jego kabli (raz jeden raz rugi) i kręcę rozrusznikiem to miernik nic nie pokazuje.

Przykładasz do obu kabli z czujnika woltomierz ustawiony na bardzo mały zakres, powinna migać jakaś wartość (pokazuje różnie zależnie od pojemności toru pomiarowego).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 08:54:18 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Dekiel na ziemie i zobaczy czy jest uszczelka - wystarczy niewielkie przesunięcie i nie ma sygnału.
Może oberwany kabel? albo poluzowane magneto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 18:52:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Witam ponownie.Zdjąłem dziś dekiel ale wszystko jest poskręcane a podczas kręcenia na kablach od impulsatora pojawia się jakieś napięcie chyba do 2V jeśli dobrze pamietam.Ale skupiłem dziś uwagę na cewkach.Kurcze coś mi się w nich nie podoba.Wpiąłem miernik pod kable idące do cewki i podczas kręcenia pojawia się jakieś małe napięcie ok 2V.Parę dni temu poradziłeś mi sasza7 bym wpiął żarówkę 12V zamiast cewki.Niestety nie było efektu.Ale pomyślałem że może żarówkę taki impuls nie wzbudzi więc podpiąłem dziś diodę na 12V i okazało się że podczas kręcenia dioda mruga.Następnie jedną nóżkę diody dałem do kapturka a drugą do masy.Podczas kręcenia dioda mruga.Także impuls dochodzi aż do świecy.Świece jeszcze raz sprawdziłem w innym motorze i ma iskrę.Teraz jestem w kropce.Czyżby coś się stało z cewkami i nie dają odpowiedniego impulsu by wzbudzić świecę?? A co do samych cewek to powiedzcie mi czy te metalowe rdzenie które zaznaczyłem na żółto nie powinny być zmasowane??A druga sprawa dotyczy świecy.Iskra jest w drugim motocyklu ale czy miedzy zaznaczonymi na czerwono miejscami nie powinno być przejście bo u mnie nie ma i nie wiem dlaczego?


Załączniki:
swieca_zaplonowa_2.jpg [13.43 KiB]
Pobrane 345 razy
IMG_0542.jpg [34.09 KiB]
Pobrane 368 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 19:24:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
hmmm to może rozkręć z prawej strony wyłącznik bezpieczeństwa i zobacz czy styka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 19:31:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Wyłącznik jest dobry bo motor kręci.Zresztą jak do przełączę to motor nie kreci więc wszytko gra.Juz wszytko sprawdziłem i jest ok teraz skupiłem się na cewkach bo nic innego nie może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 20:02:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Tak te blachy od cewek powinny być zmasowane.
Świece powinny mieć przejście w miejscach w których pokazujesz czerwoną strzałką, ustaw zakres miernika na najwyższy, bo świece mogą mieć równolegle opornik założony.
Zrób jak radziłem i złóż wszystko do kupy, bo wygląda na to, że wszystko zaczyna działać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-01 20:15:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Kurcze a u mnie te cewki są przymocowane do plastikowej osłony i w tym miejscu nie ma żadnego połączenia,nie są w ogóle zmasowane.Wcześniej oczywiście tez nie były i wszytko działało.A świece mówisz że mogą mieć opornik i przejście się nie pokazuje ale przy sygnale z cewki iskra się pojawia tak?? Dobrze to rozumiem?? A czy może się zdarzyć tak że cewki mają odpowiednie opory a mimo to mają jakąś usterkę?? Wiem że wygląda na to że wszystko zaczyna działać ale i
skry nadal brak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org