Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-05-22 09:40:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Chciałbym się Was poradzić w kwestii deflektora. Po zderzeniu z ptakiem zmieniłem szybę na GIVI 2122DT i w porównaniu do szyby turystycznej PUIG jest znacznie lepiej. Givi jest wyższa i ustawiona bardziej pionowo. Teraz mogę jeździć praktycznie z otwartym wizjerem nawet przy prędkości 150/160km/h. Przy moim wzroście 187cm struga powietrza uderza już tylko w górę kasku. Zastanawiam się nad deflektorem, być może uda się jeszcze wyeliminować hałas - huk powietrza który też nie jest aż tak bardzo dokuczliwy ale może być jeszcze lepiej.
Zastanawiam się nad wysokością deflektora, czy powinien być podwyższeniem szyby czy raczej potrzebny jest deflektor który będzie nawet równoległy z szybą i jego rolą będzie "podkręcanie" strugi powietrza.
GIVI ma w ofercie deflektor- (foto poniżej) ale nie wiem czy ma odpowiedni kształt a przy tym jest dość drogi.


Załączniki:
pol_pl_Przezroczysty-deflektor-GIVI-do-szyb-i-owiewek-61785_1.png [172.63 KiB]
Pobrane 574 razy
20200426_212027 (1)_Easy-Resize.com.jpg [237.22 KiB]
Pobrane 546 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DEFLEKTOR do szyby
PostNapisane: 2020-05-22 09:40:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-05-22 09:54:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Miałem w fazerze deflektor 8cm prostokątny mocowany w 2 punktach i on ma plus i minus.
Plus - jak dobrze ustawisz kąt to faktycznie wiatr przestaje istnieć i można latać w pełnym zakresie prędkościomierza (nie wiem czy do Twojej szyby będzie łatwo to przymocować bo ta górna krawędź jest fikuśnie wycięta - moja była płaska z góry)
Minus - deflektor daje ogromny opór przez co szyba gdzie się jakby była z gumy - pamiętam jak na autostradzie szyba się tak gięła na boki i latała że byłem pewien że zaraz wyrwie mi mocowania albo wyrwie się szyba i odetnie mi głowę... :D
Teraz jeżdżę naked`em z małą szybką i paradoksalnie wiatr mniej mi przeszkadza niż z owiewką bo nie dostaję nim w pysk tylko po całości w ciało i łatwiej się do niego ustawiać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-22 11:02:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
rhazz napisał(a):
Minus - deflektor daje ogromny opór przez co szyba gdzie się jakby była z gumy - pamiętam jak na autostradzie szyba się tak gięła na boki i latała że byłem pewien że zaraz wyrwie mi mocowania albo wyrwie się szyba i odetnie mi głowę...

miałem tak w moto guzzi, szyba wyginała się o jakieś 20cm :D
ta GIVI jest dość twarda i jeśli się wygina to w minimalnym stopniu
mając na uwadze to co napisałeś i swoje doświadczenia zastanawiam się czy deflektor nie powinien być zamontowany tak jak na foto
na tej zasadzie też robione są GIVI AIRFLOW, powietrze przepływa między powierzchniami szyby i nadawany jest mu odpowiedni kierunek, jest to chyba lepsze niż bariera od której odbija się powietrze i zwiększa współczynnik Cx
Tracer (mam zwykłego, z krótkim wahaczem) jest bardzo czuły na wiatr. Są dni, że przy maksymalnej prędkości prowadzi się całkiem dobrze a czasami przy jakimś wietrze (kierunek, siła?) już przy 180 robi się nieprzyjemnie.


Załączniki:
defletorfoto.PNG [95.27 KiB]
Pobrane 515 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-22 11:19:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1170
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
marcingda ja jestem ogromnym zwolennikiem deflektora, dużo mi pomógł na Fazerze a teraz na Tracerze ale zastosowanie go daje różne efekty w zależności od warunków. Standardowa szyba w Tracerze też mi dawała strugę wiatru prosto w wizjer i im szybciej jechałem tym bardziej pęd wiatru obniżał ten punkt w dół. W Fazerze zastosowałem niegdyś wyższa szybę od standardowej i owszem w niższych partiach było lepiej ale jak jechałem pod wiatr w wyższych partiach kasku wiało jeszcze mocniej bo wszystko co szyba zbierała kumulowało się na jej szczycie u uderzało w kask. Dopiero jak zacząłem kombinować z ustawieniem deflektora przyszły duże zmiany i warto właśnie wybrać taki gdzie regulujesz zarówno wysokość jak i kąt uchylenia. Dopóki traktujesz deflektor jako przedłużenie szyby to nic się nie zmieni bo zwiększy się tylko ilość wiatru jaka kumuluje się ponad nią i będzie to jedna silna struga. Znowu przegięciem w druga stronę jest prawie pionowe ustawienie niemal jak w autobusie i to powoduje duże opory powierza i szyba wpada w wibracje - im dłuższa szyba tym większa do tego tendencja.
Dlatego kluczem jest ustawienie takiej pozycji deflektora żeby rozcinał skumulowaną strugę powietrza na jej szczycie i częściowo wyrzucał do góry ponad kask, przy jednoczesnym przepuszczaniu części powietrza pod spodem aby mieć wentylacje kasku ;)
I znowu jak z doborem szyby wybrany model nie może być ani za duży ani za mały żeby był efektywny. Jeśli masz już dość spora szybę i chciałbyś jedynie skorygować tę strugę na jej końcu to nie za wysoki deflektor załatwi robotę przy założeniu że właściwie to ustawisz.
A pro po samego modelu deflektora to ten co pokazałeś jest montowany centralnie, raczej sugerowałbym taki model co ma dwa uchwyty, nie będą Ci one zasłaniać widoku i naprężenia na szybie będą w dwóch miejscach a nie jednym. Ja mam z firmy Darkojak Evolution Duo i jestem zadowolony. Miałem możliwość przetestowania ze sklepu tego deflektora podczas przejażdżki zanim to kupiłem więc miałem pewność że to ma sens - różnica była ogromna.
Sam deflektor jest też super sprawa - jeśli na autostradzie złapie Cię deszcz dość dobrze chroni przed woda wyrzucana spod kół samochodów, przed owadami jak robi się wieczór.
U mnie w Tracerze bardzo cenie sobie możliwość regulacji szyby góra/dół, do tego deflektor tak samo i mam wybór czy chce się wentylować czy całkowicie zasłonić - obydwa tryby dobrze działają.
Tak więc nie namawiam, warto zrobić przymiarkę żeby wiedzieć jak to jest u Ciebie.

Pozdrawiam :)


Ostatnio edytowano 2020-05-23 09:45:44 przez blue7, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-22 11:21:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No ja miałem nad szybą, była przerwa pomiędzy szybami ale i tak latało to jak to się u nos godo - "jak kryka w kiblu" :lol:


Załączniki:
58978342_1220620968113192_465738479687434240_o.jpg [194.54 KiB]
Pobrane 539 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-28 13:09:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
rhazz napisał(a):
"jak kryka w kiblu"

hehehehe
zamówiłem deflektor o wysokości 14cm, zobaczę czy coś zmieni się na plus

-- 2020-05-29 20:59:36 --

założony


Załączniki:
20200529_202403_Easy-Resize.com.jpg [235.21 KiB]
Pobrane 440 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-29 22:45:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1170
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
marcingda jak duży masz zakres regulacji góra-dół w tym deflektorze? Czy górna jego część mocno wchodzi Ci w pole widzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-29 23:04:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Regulacji w pionie praktycznie nie ma. Jedyna jaka jest to głębokość zamocowania elementu w kształcie odwróconego U (do przykręcenia do szyby), zamontowałem deflektor najniżej jak się dało (opierając mocowanie o krawędź szyby). Trochę wchodzi w pole widzenia tak i tego się obawiam. W niedzielę go wypróbuję, chciałbym wyeliminować zawirowania powietrza na samej górze kasku przy prędkościach autostradowych (160/170).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-30 08:50:14 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 254
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
Ja mam w DLu ten najniższy deflektor+regulowana szyba i już na najniższym poziomie oryginalnej szyby zawirowania powietrza ustały. Przy 100-120km/h mogę jechać z otwartą szczęką. Natomiast jeśli się ma deflektor na wysokości pola widzenia to w deszczu to jest przekleństwo i muszę zdejmować. Ale i tak świetny gadżet :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-30 10:32:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
wojtowca napisał(a):
Przy 100-120km/h mogę jechać z otwartą szczęką. Natomiast jeśli się ma deflektor na wysokości pola widzenia to w deszczu to jest przekleństwo i muszę zdejmować. Ale i tak świetny gadżet

ma na twarz już nie wieje, gdyby nie obiekty latające to mogę jeździć z otwartym wizjerem, problemem jest powietrze uderzające o górę kasku powodujące coś w rodzaju dudnienia
szybę mam regulowaną na wysokość więc jeśli będzie cały zestaw za wysoko mogę próbować obniżyć trochę szybę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org